vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Oj! Redan dags?!

Publicerad 2016-08-28 15:53:00 i Allmänt, veckomatsedel,

Japp, ny vecka står för dörren! Kära nån vad dagarna går fort!
Men här kommer en preliminär veckomeny för familjen i Prästgården:
 
Måndag: Korvpanna med italiensk touch
Tisdag: Sweet chicken
Onsdag: Johannas köttfärspaj
Torsdag: Lax- och torsktortilla
Fredag: Idag blir det lite festligare på menyn, kan inte riktigt avsölja ännu vad det blir ;-)
Lördag: Krämig fläskfilépasta 
(insåg precis att det är internationella bacon-dagen idag och då borde jag ju ha något med bacon i, men dottern är ju inte så förtjust i bacon och det är bara hon och jag hemma, men jag kan rekommendera den här för den som vill fira baconets dag: pasta med bacon- & ostsås )
Söndag: Pulled chicken
 
Ett litet stalltips om det är någon som är intresserad av hästar och trav. 
På onsdag springer mina föräldrars häst som de har andelar i, Imperator, på v86.
En mäktig och mycket läcker häst!
Han står på Stall Däningsholm och det är Mimmi Elfstrand som tränar honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela