vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Ett gott slut...

Publicerad 2016-12-27 12:33:53 i Allmänt, veckomatsedel,

...och på väg mot ett gott nytt. Nyår närmar sig med stormsteg och snart är det dags att skriva 2017 istället för 2016 🙂
 
Insåg att det redan har hunnit bli tisdag och även om jag har förmånen att få vara ledig och glida omkring i mjuka slappakläder, så ska ju ändå sonen jobba och behöver lite vettig och planerad middag 😏, tur det kanske 😉 för jag har änna slappat till mig de här dagarna 😊.
 
Så här kommer min plan för resten av veckan:
Tisdag: blev så där bra start på planen 😳 för idag åker vi till Skepplanda, till mina föräldrar och firar en minijul med dem i familjen som inte kunde vara med på julafton 🎄. Men jag ska ändå slänga ihop lite köttbullar idag för att ha till några lunchlådor.
Onsdag: Pasta med sweetchili kyckling
Torsdag: Köttfärsenchiladas
Fredag: Fläskfilépasta med soltorkade tomater 
Lördag: Nyårsafton 🎉 får se vad som faller på min lott, blir det förrätt? Varmrätt? Dessert? Eller kanske helt enkelt lite snacks och godis 🍬?  
Söndag: Idag är det den internationella pizzadagen 😊 Får se vad det finns för ork här hemma till att fixa någon mat eller inte 😉 🍕
Pussel vaktar julklapparna 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela