vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Vecka 50 & 51

Publicerad 2016-12-11 23:49:00 i Allmänt, veckomatsedel,

Hej och hå, nu känns det som om julen närmar sig galet fort! Så nu gäller det (iallafall för mig 😉) att ha en plan! Detta innebär att veckomatsedeln är för de två närmsta veckorna och sen pausar jag till efter nyår, då det är dags att uppfylla nyårslöftena 😂, då gäller det nog att ha en plan igen 😉.
Här kommer vår meny:
vecka 50: 
måndag: carbonara
tisdag: kycklinggratäng med smak av pesto
onsdag: rester för sonen som är hemma och julmingel för mig 🎄 😊
torsdag: torsk- och räkgryta med saffran
fredag: tortilla med kyckling
lördag: tacopaj
söndag: fläskfile med glögg
 
vecka 51: 
måndag: kyckling i olivsås
tisdag: cevapcici
onsdag: Plockpastasallad
torsdag: fiskgratäng med tomat 
fredag: julmys med skinkmacka, gröt och revbensspjäll
lördag: julafton i Skepplanda med mina barn, mina föräldrar, mina systrar och deras familjer 💖
söndag:  den här dan blir det nog rester, det brukar det bli 😏. Idag åker dottern åkt till Thailand med sin pappa, i tre veckor 😔 tre veckor är lång tid! Hoppas hon får det riktigt bra, men vad jag kommer sakna henne 💕
I helgen fick jag bakat färdigt det sista inför julen, lussebullar och pepparkakor, de sistnämnda fick jag mycket god hjälp av mina nära och kära att baka - mysigt, intensivt, roligt och gott 💕 Julgodiset blev också klart i veckan, så skönt, bara att njuta 😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela