vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Dagar att fira i November

Publicerad 2016-10-30 17:34:31 i Allmänt,

Näst sista dagen i oktober, hög tid att kolla igenom vilka dagar vi ska fira lite extra i november.
Det har varit lite jobbigt att titta och planera sånt här den här gången då min nära och viktiga väns mamma gick bort i cancer i veckan som gick. En sån fruktansvärd sorg och förlust! Finns inga ord! 🌸 Och det känns banalt att skriva att jag ska fira t.ex. kladdkakans dag 😔 men i korthet kommer här några dagar:
 
7:e kladdkakans dag
11:e chokladens dag
13:e här kan man passa på att fira sin far med smörgåstårta då det är fars dag och smörgåstårtans dag 😊
16:e mångkulturella dagen 
17:e om man gillar Napoleonbakelse ska man passa på idag då det är Napoleonbakelsen dag (jag avstår dock 😉)
22:e den här dagen firar jag hellre, för det är wienerbrödets dag 😊
 
En annan sak som är mysig med november, det är Kobergs julmarknad. Jag ska dit någon av dagarna mellan den 17-20 november🎄, kanske att jag kan hitta lite julstämning där 😉 Kommer framförallt besöka nära vänner till familjen som är där från Gotland och säljer sina fårskinnsprodukter: Nors Nalleverkstad 🐻. Ska även passa på att köpa en påse pepparkakor från Anders, Pepparkaksbagaren från Skepplanda. Han bakar pepparkakor från ett gammalt släktrecept. Väldigt goda! 😊 
Barnen och jag var och gick "lights in Alingsås"  i veckan. En mysig ljus och ljud utställning med temat: "upplysningen". Väl värt att gå! Slutar den 6 november, så än hinner ni! 😊 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela