vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Ibland går dagarna alldeles för fort...

Publicerad 2017-04-23 11:52:00 i Allmänt,

Vad hände, vart tog tiden, flytet och rutinen till bloggen vägen??!
I samband med min Stockholms-resa den 7 april, så tappade jag bort rutinen och lite känslan kring bloggen, ska försöka hitta den igen tänkte jag.
Det kommer dock vara stort fokus på den 30 april - Valborg - Jacobs 20-års dag!
 
Helt makalöst! Hur gick det till? Hur har han kunnat bli 20? Det innebär ju att jag måste vara tjugo år äldre! Ha, ha, ja, ja, det är väl så det är, det är rätt okej t.o.m. 
Så vad ska man hitta på för roligt att äta den här dan? Har du något förslag? Maila mig eller skriv i kommetarerna - tar tacksamt emot tips och förslag!
 
I och med att jag inte har fått bloggat på två veckor, så ligger det några recept och väntar på att publiceras. Dessa kommer komma succesivt, ska bara få skrivit rent anteckningarna och pussla in foton på det jag har lagat och bakat.
När det gäller veckomenyer så kommer jag försöka starta igång med dem igen vecka 18, efter att vi har firat Jacob. 
 
Nedan kommer några bilder från mina upplevelser i april. Med dem önskar jag dig en fin fortsättning på aprilmånad ☀🌸
Trots det vi var med och upplevde inne i Stockholmscentrum, fredagen den 7 april, fick vi en fantastisk helg tillsammans May och jag. Det blev inte alls så som vi hade tänkt oss, men vi fick många andra delar med oss istället. Så tacksam för vår vänskap! 💕
Eftersom vi var mitt inne i centrala Stockholm under attentatet, för att mötas upp - vilket tog oss fyra timmar, vi var fast på var sitt håll, inte långt ifrån varandra, men vi kunde inte mötas - så kändes det viktigt att åka in och se allt igen, se var den andra var förhållande till sig själv, mitt i kaoset. Så på söndagen när jag skulle med tåget hem igen, åkte vi tidigare in för att bearbeta allt vi hade varit med om. Det var bra att vi åkte dit, gick där vi var och fick pratat av oss, bearbeta alla känslor. 
Jag var så nära att vara precis där, just då, men orkade inte släpa på mina väskor, så istället för att gå på Drottninggatan och strosa så gick jag från centralen till en hotellbar bredvid. Så nära, men ändå så långt ifrån.
Slänger mig från ett tungt ämne till ett mycket roligare, påskfirande med min stora underbara familj 💕 saknade dock Amelie som var iväg med pojkvännen, men för övrigt var vi alla samlade och vi njöt av så mycket god mat! Johannas goda såser, Elinas ljuvliga bröd, sagolikt kött och korvar från saluhallen i Göteborg och avslutande passionsmousetårta.
Bus och mys med Anna och Nova i skogen har vi också hunnit med - underbart! 
Blivit bjuden på "hot shot" - var ju hur länge sen som helst som jag drack en sån - nostalgi. Långa goa pratstunder, go mat och dryck, finns många fina stunder från april 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela