vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Årets fattigaste månad...

Publicerad 2017-01-08 21:02:16 i Allmänt, veckomatsedel,

...säger de att det är - Januari - jo, nog är det ganska tomt i kassan med jul- och nyårsfiranden. Men mysigt är det, att fira, bästa som finns, att få vara med nära och kära!
 
 
Den här veckan ska jag, tillsammans med mina fantastisk kollegor, tacka av en av våra kollegor som gick i pension här till nyår. Känns konstigt när en person som man har jobbat med i flera år, plötsligt inte ska jobba där mer, skum känsla!
 
Så veckans meny är kort, jag har bara en plan fram till torsdag, för till helgen kommer jag inte vara hemma så mycket, men så här ser början av veckan ut: 
 
Vecka 2:
Måndag: Pastagratäng
Tisdag: Mammas fiskgratäng (nytt recept som kommer komma på bloggen, men gammalt för mig. Det här lagade mamma när jag var liten).
Onsdag: Skinkrullar med köttfärs och potatismos (ska testa lite, får se om det kommer ut här sen).
Torsdag: Pasta med ost- och baconsås
 
Fredag: Avtackning av kollega
Lördag: Ska bli lyxigt bortskämd med att få sätta mig till färdiglagad mat
Söndag: Blir nog någon rest idag för att få ihop dagen. Toppen med matlådor i frysen!
 Hade de här två busarna på besök i helgen (även deras föräldrar 😉). Vi passade på att ha julgransplundring och vara ute och busa, det var kallt, men mysigt! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela