vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Dags igen, ny vecka, ny meny, vecka TRE

Publicerad 2017-01-15 21:59:33 i Allmänt,

Jo, så var det söndag och vilken fantastiskt fin dag det har varit! ☀
Är superförkyld, så min helg blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Inga nöjen, bara soffhäng, trist! 😕 Men det känns som om det är vädigt många som är förkylda, så det är väl bara att gilla läget. Men jag satt i alla fall ute på vår fantastiskt mysiga veranda 😊, insvept i en filt och drack varmt honungsvatten, underbart! (inte honungsvattnet förstås, det var nödvändigt ont!) ☀
 
Nog om detta, hoppas ni har haft en fin helg och får en fantastisk vecka tre! 😊
Här kommer vår meny:
 
Måndag: Enchiladas med biff - ska testa nytt 🙂
Tisdag: Mormors köttfärssoppa med nybakat bröd - receptet kommer
Onsdag: Makaronipizza - testa nygammalt
Torsdag: Sweetchili fisk
Fredag: Flygande Jacob
Lördag: Vi åker till Älvängen och firar yngsta systerdottern samt min Amelie (som har varit på äventyr) 🎂 🎁
Söndag: Grillad kyckling med ris och hemmagjord currysås
 
Vet ni, idag är det tulpanens dag!🌷Det är ju helt ljuvligt vackert med tulpaner och tänkte köpt en bunte när jag hade släpat mig iväg till affären för att handla inför veckan och så GLÖMMER jag att köpa en bukett!! 😩Suck! Kan inte den där snygga riddaren komma ridandes på sin vita springare med en maffig tulpanbukett till mig nu?!! 
😂 Ha, ha, nähä, inte det.... Ja, ja, får köpa mig en bunte tulpaner en annan dag istället 🌷
 
Men en dag som vi inte får glömma, varken du eller jag, är den 21:e, på lördag! För då är det kramens dag! 🤗 Oj, oj, vad jag ska kramas!! 😄
Sen en annan dag som är kul att fira, trots att dem ligger på en söndag i år, är vinets dag. Skål! 🍷
Mitt sällskap på verandan njöt också i solen ☀ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela