vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Middagstips vecka 5

Publicerad 2017-01-29 16:33:44 i Allmänt, veckomatsedel,

Hej!
 
Nu var det ett tag sedan, kära nån, 😱men har haft fullt upp i veckan!
 
För tre veckor sedan blev jag dunderförkyld! Helt galet med tokhosta, snuva och matt i kroppen, i två veckor!! 😟 Det här gjorde att jag hamnade lite, eller ganska mycket, ur min tidsplan. Vi skulle ju få ett härligt stort besök den här helgen och mycket skulle hinna ställas iordning, många sängplatser behövdes. Så all min tid den här veckan har gått åt till att städa, planera, flytta och möblera för att alla skulle få plats - har varit jättekul! 😊 
 
Så igår var det äntligen dags!😃 Igår kom mina systrar med sina familjer - totalt var vi elva stycken. När alla hade installerat sig delade vi upp oss, vi vuxna blev inkörda till Alingsås, till Deli Deli där vi åt och drack gott och sen gick vi till Estrad och tittade, lyssnade och skrattade åt Johan Glans galenheter. Fantastiskt roligt! Häftigt att man kan skratta konstant i en och en halvtimma!! 😃
 
Under tiden vi roade oss i Alingsås, var alla kusinerna - stora som små - hemma och hade kusinträff! Det lagades taco, spelades wii och byggdes bilbana (flexitracks). Kändes som om alla var nöjda. De yngsta hade haft så roligt så de ville inte åka hem! 😏
En helt fantastisk kväll och mysig morgon med "lång-ätar-frukost"! 
Tacksam!❤
 
Men nu är det dags att ladda batterierna, för snart är det dags för en ny vecka! Och nu kommer vår matplan för veckan, du får se om du hittar inspiration:😊
 
Måndag: Krämig biffstroganoff
Tisdag: Falukorvsfajitas
Onsdag: Vegetariska dagen är det idag, så det blir morot- & halloumibiffar
Torsdag: Gräddig chilipasta
Fredag: Oj! 😳😉Nu ska jag visst ut och roa mig igen, afterwoork på Cyrano - kul! Hemma blir det nog Taco
Lördag: Fläskfilé i glöggsås och ugnsrostade rotsaker
Söndag: Italienska köttfärsbiffar med pasta
 
Ha en trevlig vecka! 
Systrar och svågrar 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela