vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

En färdig plan för veckans middagar (vecka 13)

Publicerad 2017-03-27 21:16:11 i Allmänt, veckomatsedel,

Ljuvliga väder! ☀ Så underbart med ljuset! Älskar våren! 💕 Älskar när ljuset kommer tillbaka! Älskar när man ser hur det börjar knoppas och sjuda till liv både här och där! 😍
 
Har haft en fantastiskt rolig helg och får erkänna att jag är rätt mör idag, men det är det värt! I fredags var planen att jag skulle ut, men jobb och annat ställde till det för mitt sällskap, så det blev inställt. Då hör en kollega av sig och frågar vad jag gör och plötsligt blir det en tur in till Alingsås med god mat och sen en drink eller två tillsammans med kollegan och en vän till henne. 😊 Vi hade såå roligt! Spontant, kul och härligt! 😄
Igår var det en tur till en av mina systrar och hennes familj. Där blev det våfflor och sen middag, prat och skratt och mys med hennes barn. Sov över och blev härligt tidigt väckt av busfröna och sen var det full fart! 
Underbart!❤
 
Så nu till veckan, det här är min matplan:
Vecka 13: 
Måndag: Köttfärsrulltårta och klyftpotatis 
Tisdag: Gräddig chilipasta
Onsdag: Lax- och torsktortilla 
             Idag fyller en av mina systerdöttrar år! En tjej
             med stort mat- & bakintresse, otroligt duktig! 💕
             Stort grattis på din dag Elina! 🎉
             Hoppas du får en fantastisk födelsedag!
Torsdag: Kyckling med baconströssel i mangochutneysås
Fredag: Taco
Lördag: Grillat med ugnsrostade grönsaker
Söndag: Fetaostfylld fläskfilé
 
Förhoppningsvis kommer recepten på måndagens, torsdagens och söndagens middagar ut här på bloggen under veckan. Ska bara testa om jag tycker det blir bra eller om det var så gott som jag minns 😏
 
Lagar ni något från bloggen, så skriv gärna en kommentar, alltid kul att läsa 💕
Ha en toppenfin vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela