vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Menyförslag för vecka 11

Publicerad 2017-03-12 18:08:35 i Allmänt, veckomatsedel,

Så ljuvligt väder! ☀ Helt fantastiskt! Vinter ❄ i måndags och vår idag☀ helt okej växling av årstider😊Älskar våren, ljuset och när man känner att solen värmer mer och mer - underbart!
 
 Hur blev det idag? Har ni firat "alla korvars dag"? Här uppmärksammade jag denna högtidsdag med en korv och bröd till lunch. 
 
Nu till vår meny för vecka 11, jag tänker mig att den kommer se ut så här: 😏
Vecka 11:
Måndag: Köttfärsenchiladas
Tisdag: Ricottarullar 
Onsdag: Ugnsstekt lax och torsk serveras med kall sås och potatismos
Torsdag: Är jag ute och roar mig tillsammans med ett helt gäng med singel-tjejer, oj, vad roligt! 😃 Men ungdomarna här hemma ska ju ha mat, så det blir kycklingenchiladas till dem idag.
Fredag: Ugnstekt eller grillad hel fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter och kall sås
Lördag: Pulled chicken
Söndag: Mascarponepasta med tomater och skinka
 
Ha en fin vecka! 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela