vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Välkommen mars - välkommen våren... eller? Vad hände?

Publicerad 2017-03-06 21:21:00 i Allmänt,

Äntligen mars, äntligen vårmånad, vintern är slut... ha, ha, trodde jag! I natt har snön vräkt ner och det är mer vinter ute nu än vad det har varit på hela vintern 😳
 
Men i alla fall, våren är på väg och jag har egentligen inte alls ont av snön, jag har mest ont av att det är så förfärligt mörkt under vintermånaderna, vill ha ljus och nu är ljuset på väg tillbaka - underbart! 😍
 
Vad tar jag med mig från februari tro? 🙂 
* en afterwoork med goa kollegorna även den här månaden - mysigt och kul!
* hockey gånger två tillsammans med barnen! Första tillfället var sweden hockey games, det fick jag i julklapp av barnen 💕 och andra tillfället var Frölunda - Djurgården - då är det familjefejd! ha ha 
* alla goa långpromenader och samtal med mina underbara vänner, vad skulle jag göra utan er? Ni vet vilka ni är ❤
Det här är nog saker jag kommer uppmärksamma i mars:
(5 mars - ostbågens dag - och den missade jag! 😱)
7 mars - punchrullens dag - ska nog överraska kollegorna imorgon 💕
8 mars - internationella kvinnodagen 
12 mars - ha, ha, ursäkta mig 😂, men jag får hemska tankar när jag läste på temadagar.se att det var:"alla korvars dag" idag - naturligtvis måste det ju firas på något vis - ät en korv eller två... eller något annat... ha, ha, ursäkta 😂
13 mars - gillar du mazariner får du frossa idag för idag är det mazarinens dag
17 mars - då får vi sova riktigt gott och länge för det är internationella sömndagen 😴
21 mars - rockar vi sockorna 
25 mars - Earth hour - en timma som är värd att uppmärksammas och sen ta med sig tanken in i vardagen, ta vara, spara och vara rädd om vår jord, vår enda jord! 🌍
Det är ju också våffeldagen den här dagen, så först njuta av våfflorna och sen släcka lampan.
28 mars -  Min systerdotter Elina fyller år! Hipp hipp hurra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela