vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Vecka 12

Publicerad 2017-03-19 13:35:00 i AllmÀnt, veckomatsedel,

Dags att ladda upp inför en ny vecka, ny meny, ny matplan 😊
SÄ hÀr Àr tanken att vi kommer Àta den hÀr veckan:
Vecka 12:
MÄndag: FÀrsbollar i krÀmig sÄs
Tisdag: Enklaste torskgratÀngen
Onsdag: Halv special
Torsdag: IngefÀrskyckling
Fredag: TacotÄrta
Lördag: Har ingen middagsplan den hÀr dagen, dÄ ingen Àr hemma, men ett tips till dig Àr att göra Monas kyckling
Söndag: Pizza Bianca
 
IgÄr - lördag - skulle jag göra mig till och baka en sockerkaka till fikat. Det börjar med att jag glömmer att ströa formen och dessutom svÀller den över - massor! FörstÄr inte hur mycket smet som kan hamna pÄ utsidan, det var nog bara hÀlften kvar i formen. 
TÀnkte ÀndÄ att jag kunde lÀgga upp det som blev kvar i formen pÄ ett fat. VÀnder pÄ formen och splatt sÀger det och halva kakan lossar först och sen kom resten. En ganska rejÀlt misslyckad och kraschad kaka blev resultatet... Ja, ja, bÀttre lycka nÀsta gÄng... 
Visst Ă€r den snygg?!! 😂
I veckan finns det mÄnga saker att fira/uppmÀrksamma:
PĂ„ tisdag rockar vi sockorna, pĂ„ lördag slĂ€cker vi lampan och tĂ€nker pĂ„ hur mycket energi vi anvĂ€nder oss av och uppmĂ€rksammar earth hour och pĂ„ söndag firar vi! DĂ„ firar vi att det Ă€r SOMMARTID!!! 🎉☀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela