vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Knäckig rabarberpaj - den lättaste, godaste och snabbaste rabarberpajen

Publicerad 2018-05-16 12:45:00 i Allmänt, Familjen, fika,

Knäckig rabarberpaj
 
200 g smör
4 dl havregryn
2,5 dl socker
3/4 dl ljus sirap
2 dl vetemjöl
Rabarber efter eget tycke och smak (jag brukar ha så det räcker botten på pajformen)
Lite potatismjöl
 
Gör så här:
Smält smöret, blanda ner resten av ingredienserna förutom rabarberna. Rabarberna skär man i mindre bitar och lägger i en smord pajform. Strö över potatismjöl. Täck med degen och in i ugnen i ca 30 minuter i 175 grader.
Serveras med vaniljglass eller vaniljsås.
 
Har tyvärr ingen bild på pajen trots att jag har bakat den massor av gånger, men kommer med lite bilder från vår vardag 😊
Så fantastiskt mycket blommor på äppelträden i år. Fick fångat den flitiga humlan på bild.
Min trogna följeslagare: underbara, goa Pussel 
Min ljuvliga dotter och jag passar på att njuta av ett dopp i poolen 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela