vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Vecka 23

Publicerad 2017-06-05 12:49:00 i Allmänt, veckomatsedel,

Har du långledigt den här helgen? 🙂 Vad skönt! Själv jobbar jag... En lugn dag på jobbet så jag ska passa på att få lagt in veckans meny 😏
Vilka fantastiska kvällar vi har fått in emellan, gäller att njuta 😊 
Prövat på blått vin någongång? Spännade och jag blev positivt överraskad. Var lite skeptisk måste jag erkänna 😉
 
Nu kommer menyn för veckan 😊
Vecka 23:
Måndag: Lax och torsk under philadelphiaosttäcke
Tisdag: Klassisk svensk husmanskost på nationaldagen: köttfärslimpa, potatis och gräddsås. 
Idag blir det tårta till dessert!
Onsdag: Pasta med fläskfilé och champinjoner
Torsdag: falsk paella
Fredag: kycklinggratäng med arrabbiata
Lördag: Idag grillar vi lite, marinerad fläskfilé med ugnsrostad sötpotatis och lite fetaostkräm
Söndag: Fisknuggets
 
I veckan blev jag bjuden på gratinerad löksoppa av en kär vän. Har aldrig ätit löksoppa, har nog inte ens tänkt tanken på att laga det, men det var jättegott! En väldigt billig maträtt att göra som blir festlig och god när man gratinerar den och har massa goda krutonger i - gott! Så nu måste jag ju bara testa att göra en själv! Så det är nu uppskrivet på min testar-lista. 
Inte så lätt att få till en snygg bild på en gratinerad löksoppa, men du får hålla tillgodo 😉
 
Snart är det semester! Så härligt! Gotland nästa! Ska bli sååå härligt!! Underbara, fantastiska Gotland och våra lika underbara och fantastiska vänner som vi har där! En vänskap som har funnits i 44 år! Inte dåligt! 
Vad ska du hitta på i sommar? Några planer? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela