vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Veckans meny - vecka 10

Publicerad 2017-03-05 16:32:00 i Allmänt, veckomatsedel,

Äntligen mars, äntligen första vårmånaden! Älskar att ljuset börjar komma tillbaka, det är inte mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem, utan det är ljust! Underbart! 
Efter ett intensivt och härligt firande av min älskade pappa igår, sitter jag nu och slappar i soffan, tittar på femmilen och planerar veckan som kommer - det är det jag orkar göra idag 😉 Kommer nog inte bli någon middagslagning idag utan ett besök på pizzerian istället 😏
Men lite mat i veckan kommer vi behöva, så här kommer min middagsplanering:
Vecka 10
måndag: pizzainspirerad köttfärspaj
tisdag: korvstroganoff och makaroner
onsdag: Annas lax
torsdag: kycklingwok med sweetchili och cashewnötter
fredag: afterwork för min del, ett tips är den snabblagade lövbiffsgrytan
lördag: italiensk kycklinggratäng
söndag: fläskfilé med mascarponesås

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela