vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Pastasås med bacon och champinjoner

Publicerad 2017-05-03 19:17:18 i Allmänt, pastasås, snabblagat, vardagsmat,

I senaste smakboxen var det med en tub med champinjonmjukost. Funderade på vad man kunde hitta på för spännande med den för jag inbillade mig att det inte var någon av oss som vill ha den på en macka och eftersom vi inte har en brödrost - hör och häpna (fått många frågor och kommentarer kring det 😉) - så blir det ingen rostmacka med den här mjukosten heller. Så vad skulle jag hitta på? 🤔 Jo, jag testar att göra en pastasås 😊👍. Här kommer resultatet:
Du behöver:
2 pkt bacon
1 liten röd lök
2 vitlöksklyftor
60-80 g champinjoner
1 tsk chiliflakes
1 burk cremefraiche 
1-2 dl grädde (beroende på hur tjock sås du vill ha)
1 tub champinjonmjukost
1 tsk soja
Gör så här: 
Klipp/skär baconet i bitar, knaperstek det. Låt det rinna av på hushållspapper när det är klart.
Hacka champinjonerna, röd löken och vitlöksklyftorna.
Stek i smör tills löken blivit mjuk och champinjonern fått fin färg.
Häll i chiliflakes, cremefraiche, grädde, soja och mjukost. Låt det koka ihop.
Toppa med baconet.
Servera pasta och parmesan till.

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela