vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Och jag som trodde...

Publicerad 2019-05-28 22:52:43 i Allmänt, Matlåda, kyckling, snabblagat,

...att jag skulle hinna lägga ut massor här 😂 
Nog för att jag förstod att det skulle vara intensivt att ha små valpar hemma, men att knappt hinna laga mat 😳 och ännu mindre pröva något nytt och lägga ut det här 😅. 
Nu är de sju små liven som vi har fått här hemma bara tre veckor, så kan tänka mig att det kanske blir lite lugnare om ett tag.
Här har ni våra små, Pussel är stolt men mycket trött mamma ☺️🥰
 
Nu har jag i alla fall slängt ihop ett nytt recept och det här kom till i tanken medans jag handlade och kompletterade med ingredienser när jag väl var hemma.
Som livet är nu så måste det gå snabbt och vara enkelt.
I det här receptet har jag använt Kronfågels wokstrimlor (finns i frysdisken) men det går lika bra att ta samma vikt kycklingfilé och strimla upp och steka på.
I all hast glömde jag fota en tjusig uppläggning, så det fick bli matlådebilder den här gången 😊
Idag fick det bli nudlar till, men fungera även med pasta.
Du behöver:
1 pkt bacon
2-4 champinjoner (beroende på storlek och hur mycket du vill ha i)
600 g kyckling wokstrimlor 
Paprikapulver 
1 ask philadelphiaost rostad paprika 
2 dl vispgrädde
Gör så här:
Klipp/skär baconet och knaperstekt det. När det är klart, ställ det åt sidan och låt rinna av.
Hacka champinjonerna fint, stek dem i hög värme i smör.
Tillsätt kycklingstrimlorna efter en stund och blanda runt med champinjonerna. Strö över paprikapulver (ca 1 msk) och rör runt så det fördelar sig över kycklingen. 
När kycklingen är varm/genomstekt blandas philadelphiaost och grädden ner. 
Rör om och låt koka upp.
När det är klart vänds baconet ner i grytan.
Servera till nudlar eller pasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela