vardagslivett.blogg.se

Blogg om mat, vin och vardagspusslet.

Lanzarote

Publicerad 2018-04-24 21:20:17 i Allmänt, Familjen,

Tänk att vi kom iväg! 😍 Så underbart! Och jag är så tacksam över min stora, härliga familj!
Vi hade en hel del sjukdomsfall på vägen och läkaren på hotellområdet blev flitigt besökt, men vädret, värmen, området och att vi kunde få vara tillsammans vägde upp det hela och vi kunde ändå njuta ❤
Slänger upp några bilder från vår resa och nu när det här gått en vecka sen vi kom hem så ska jag försöka skärpa mig och få ordning på våra matplaner igen 😅.
Flyget på väg ner, mysigt att få sitta hos storkusinen och spela.
 En av de första dagarna som vi var nere på stranden såg vi en halo, läckert!
 Gött häng på uteplatsen innan det var dags för middag, blev en trevlig vana.
 Nästan hela ligan på en promenad -målet den här gången var glassbaren.
 Amelie, Jacob och jag hyrde oss en liten bil och for iväg till vulkanområdet:Timanfaya. Häftigt! Här fick vi se hur det av värmen från vulkanen både sköt vatten, hö började brinna och hur det lagade mat till restaurangen som låg där.
 Klart vi var tvungna att äta vulkantillagad mat! Kanske inte den mest smakfulla upplevelsen vi har varit med om, men bara att veta att det har tillagats över värmen från vulkanen gjorde måltiden rätt häftig!
 Mysiga och ljumma kvällar!
 Bild över "vår" strand och en del av hotellområdet. Superfint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela